Cas 2: Sobre el propi procés
|
|||
Síntesi
destacant l’aprenentatge que es pretén
|
|||
Els alumnes de
l’assignatura de Noves Tecnologies de la Informació i comunicació en educació
de la UOC, hem hagut de realitzar un seguit de tasques per tal d’aprovar l’assignatura,
partint dels nostres coneixements previs sobre les TIC. Aquestes activitats
en han permès ampliar i adquirir coneixements.
|
|||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
|
Context
General
|
|||
Experiència en ensenyament
|
- El consultor de l’assignatura fa 18 anys que es professor
de la UOC.
- Jo fa 9 anys que sóc mestra.
|
------
|
|
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
-
Les faig
servir a diari
|
- Són una de les meves eines de feina.
|
|
Tipus d’escola
|
- Universitat
|
- UOC
|
|
Localització del centre
|
- És on-line
|
- Té diferents seus
|
|
Connexió
|
- Internet.
|
---
|
|
Localització dels recursos tecnològics
|
- A casa, a la feina,
|
- Ordinador personal, tablet,...
|
|
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
|
-
Classe
mitja.
|
---
|
|
Context
de la història o cas
|
|||
Nivell dels alumnes
|
- Universitari
|
- Diplomatura
|
|
Àrea / unitat
|
- Psicopedagogia
|
- Noves tecnologies de la informació i la comunicació en
les TIC
|
|
Fites en
la història
|
|||
Activitats planificades a la sessió o unitat
|
- Contestar una avaluació inicial feta pel consultor
sobre els coneixements previs que es tenen de les TIC i la seva relació amb les CTS. Això es farà servir per a la participació en un debat al
fòrum virtual.
- Creació d’un blog per a compartir tota la informació i
conclusions recollides en les diferents activitats realitzades.
- Elaboració de diferents mapes conceptuals fent servir
els conceptes apresos i els que es tenen, per tal d’analitzar el canvi
conceptual produït.
- Elaboració d’un projecte final de síntesi. Dissenyar
una activitat d’E-A que fomenti l’aprenentatge significatiu i la utilització
de les TIC
- Presentar el projecte com a cas/història al blog.
- Presentar el nostre propi aprenentatge com a cas al
blog
|
- Programari Cmaptools
- Blogger.com
- Material que es troba disponible els materials de l’assignatura.
-
Material
penjat per el tutor al tauler.
|
|
Nivell d’aprenentatge esperat
|
- Seguiment i aprofitament de les diferents activitats
realitzades en l’avaluació continuada.
|
||
Tipus d’activitat
|
- Activitats d’aprenentatge utilitzant les TIC
|
- Es busca que generi aprenentatge significatiu i un
canvi conceptual.
|
|
Activitats
de la història o cas
|
|||
Tecnologies utilitzades
|
- Campus virtual UOC.
- Blog
- Mapes conceptuals
- Internet
- Word
- Excel
|
- Blogger.com
- Cmap tools
- Elaboració de treballs
- Autoavaluacions
|
|
Raó per la qual la fa servir
|
- Per compartir les activitats realitzades.
|
||
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a
realitzar)
|
- Aportacions adequades al debat.
- Canvis conceptuals.
|
---
|
|
Dificultats trobades
|
- Falta
de connexió. No saber com fer un índex automàtic.
|
---
|
|
Ajuda / col·laboració emprada
|
- D’altres companys, del consultor,...
|
---
|
|
Rol del professor
|
- Proposa les diferents activitats, guia el procés.
- Facilita si fa falta material
- Avalua les diferents activitats realitzades.
|
---
|
|
Rol de l’estudiant
|
- Aprenent de nous conceptes.
- Col·laborador.
- Creador i aplicador de projectes.
- Adopta noves estratègies d’aprenentatge
|
-canvi
conceptual.
|
|
Resultats
|
|||
Observacions
|
- Els alumnes realitzen les diverses activitats requerides
|
- Les activitats s’entreguen al RAC i les reflexions i
casos al blog.
|
|
Avaluació de l’aprenentatge
|
- Es realitzen rúbriques d’avaluació.
- Els companys ens avaluen
- Autoavaluació
-
|
- Avaluació continua
|
|
Lliçó apresa pel professor
|
- Afavorir l’avaluació continua
|
---
|
|
Lliçó apresa per l’alumne
|
- Funcionament del blog.
- Funcionament del cmap tools
- Elaborar una activitat d’E-A que afavoreixi l’aprenentatge
significatiu a través de les TIC
|
- Molt positiva.
|
diumenge, 14 de juny del 2015
CAS 2: HISTÒRIA SOBRE EL PROPI PROCÉS
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada