diumenge, 14 de juny del 2015

CAS 2: HISTÒRIA SOBRE EL PROPI PROCÉS


Cas 2: Sobre el propi procés
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Els alumnes de l’assignatura de Noves Tecnologies de la Informació i comunicació en educació de la UOC, hem hagut de realitzar un seguit de tasques per tal d’aprovar l’assignatura, partint dels nostres coneixements previs sobre les TIC. Aquestes activitats en han permès ampliar i adquirir coneixements.
Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència en ensenyament
-       El consultor de l’assignatura fa 18 anys que es professor de la UOC.
-       Jo fa 9 anys que sóc mestra.
              ------
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
-       Les faig servir a diari
 
-       Són una de les meves eines de feina.
Tipus d’escola
-       Universitat
-       UOC
Localització del centre
-       És on-line
-       Té diferents seus
Connexió
-       Internet.
                        ---
Localització dels recursos tecnològics
-       A casa, a la feina,
-       Ordinador personal, tablet,...
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
-       Classe mitja.
 
                   ---
Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
-       Universitari
-       Diplomatura
Àrea / unitat
-       Psicopedagogia
-       Noves tecnologies de la informació i la comunicació en les TIC
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
-       Contestar una avaluació inicial feta pel consultor sobre els coneixements previs que es tenen de les TIC i la seva relació  amb les CTS. Això es farà  servir per a la participació en un debat al fòrum virtual.
-       Creació d’un blog per a compartir tota la informació i conclusions recollides en les diferents activitats realitzades.
-       Elaboració de diferents mapes conceptuals fent servir els conceptes apresos i els que es tenen, per tal d’analitzar el canvi conceptual produït.
-       Elaboració d’un projecte final de síntesi. Dissenyar una activitat d’E-A que fomenti l’aprenentatge significatiu i la utilització de les TIC
-       Presentar el projecte com a cas/història al blog.
-       Presentar el nostre propi aprenentatge com a cas al blog
                   
-       Programari Cmaptools
-       Blogger.com
-       Material que es troba disponible els materials de l’assignatura.
-       Material penjat per el tutor al tauler.
 
Nivell d’aprenentatge esperat
-       Seguiment i aprofitament de les diferents activitats realitzades en l’avaluació continuada.
 
Tipus d’activitat
-       Activitats d’aprenentatge utilitzant les TIC
-       Es busca que generi aprenentatge significatiu i un canvi conceptual.
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
-       Campus virtual UOC.
-       Blog
-       Mapes conceptuals
-       Internet
-       Word
-       Excel
-       Blogger.com
-       Cmap tools
-       Elaboració de treballs
-       Autoavaluacions
Raó per la qual la fa servir
-       Per compartir les activitats realitzades.
 
 
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
-       Aportacions adequades al debat.
-       Canvis conceptuals.
                   ---
Dificultats trobades
-       Falta de connexió. No saber com fer un índex automàtic.
                    ---
Ajuda / col·laboració emprada
-       D’altres companys, del consultor,...
               ---
Rol del professor
-       Proposa les diferents activitats, guia el procés.
-       Facilita si fa falta material
-       Avalua les diferents activitats realitzades.
               ---
Rol de l’estudiant
-       Aprenent de nous conceptes.
-       Col·laborador.
-       Creador i aplicador de projectes.
-       Adopta noves estratègies d’aprenentatge  
                 -canvi conceptual.
 
Resultats
Observacions
-       Els alumnes realitzen les diverses activitats requerides
-       Les activitats s’entreguen al RAC i les reflexions i casos al blog.
Avaluació de l’aprenentatge
-       Es realitzen rúbriques d’avaluació.
-       Els companys ens avaluen
-       Autoavaluació
-        
-       Avaluació continua
Lliçó apresa pel professor
 
-       Afavorir l’avaluació continua
 
---
Lliçó apresa per l’alumne
-       Funcionament del blog.
-       Funcionament del cmap tools
-       Elaborar una activitat d’E-A que afavoreixi l’aprenentatge significatiu a través de les TIC
-       Molt positiva.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada