dissabte, 14 de març del 2015

QUESTIONS DE DESENVOLUPAMENT BREU

  
1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
Sí en la nostra cultura, ja que si hi ha avenços en el coneixement tecnològic i científic també hi ha un creixement econòmic i un progrés i canvi social.
2. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
No, crec que la fonamentació científica de les diferents tecnologies és necessari ja que forma part del coneixement.
3. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
Avui en dia són molt importants les TIC en les activitats d’ensenyament aprenentatge, però no cal que hi siguin presents en tots els moments de l’activitat. Per tant hi estic d’acord, però no en aquest extrem, no trobo que sigui indispensable, es poden fer moltes activitats sense tenir en compte les TIC.
4. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
Crec que una de les causes és que estem en una societat que constantment demana tenir més comoditats, més informació de manera immediata,... i si pot ser sense moure’s de casa millor. Aquests canvis es produeixen molt ràpid. Evidentment en el camp de l’educació també hi ha canvis per tal d’adaptar-se a la nova societat.

                5. Defineix en una frase la Tecnologia Educativa. Digues quin és el seu     objecte d’estudi.

Sense poder-ho consultar fer una definició de què és la tecnologia Educativa és una mica complicat però crec es refereix a les TIC aplicades a l’educació, és a dir, com s’utilitzen les noves tecnologies en el context educatiu i en les diferents parts del procés d’ensenyament- aprenentatge.

L’objecte d’estudi són els diferents processos, activitats i el seu desenvolupament en el context educatiu a través de les noves tecnologies TIC.
6. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement .
Transmissió de coneixement: una classe magistral on el professor transmet oralment els seus coneixements sense tenir en compte els coneixements previs dels alumnes ni fer-lo partícip en el seu procés d’aprenentatge.

Construcció del coneixement: explicar partint dels coneixements previs dels alumnes. Es va adaptant el contingut i la metodologia a l’alumne fent-lo partícip del seu procés d’aprenentatge.

                 7. Expressa el teu grau d'acord amb la següent afirmació i argumenta      el perquè: "El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

Hi estic d’acord, ja que a partir del context podem entendre el nostre entorn. Qualsevol procés d’ensenyament ha de partir d’uns coneixements previs ja que són l’estructura bàsica per la construcció de l’aprenentatge.
8. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
No hi havia pensat, però ho miraré ja que penso que està molt bé. Ja ho he fet! M’he posat un fons de pantalla, he posat cada una de les tres assignatures que faig d’un color,...No ho havia fet perquè m’havia adaptat al nou format del campus.
9. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
No sempre fas servir tot el què t’ensenyen, però crec que puc fer tot el que se’m demana, si més no, ho intentaré o demanaré ajuda!

                 10. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 6

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 9

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 10

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 4

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 8

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 1

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 3

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 5

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 2

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 9

1 comentari:

  1. Hola Carme,
    Respecta al apregunta 4, és interessant quan comentes que la societat ho vol de manera inmediata, amb això hi estic d'acord, només cal veure el Facebook: publicat!
    Però quan parles sobre l'Educació, quins canvis creus que poden optar per acomodar-se a aquestes demandes socials? Creus que l'Educació també pot ser exigent com la societat i acomodar-se com ho pot fer-ho aquesta respecta la tecnologia? Aquest canvis són cap a bé?

    ResponElimina